Wil jij voor ons pensioenfonds een sleutelrol spelen bij de implementatie van het nieuwe pensioenstelsel? En vind je het een uitdaging om een rol te spelen bij de opzet en inrichting van ons eigen bestuursbureau? Dan ligt hier je kans!
Over Pensioenfonds KLM Cabinepersoneel
Ons ondernemingspensioenfonds beheert een vermogen van circa 4,3 miljard euro en verzorgt de pensioenregelingen voor zestienduizend deelnemers. We hebben een omgekeerd gemengd model met een bestuur van drie onafhankelijke uitvoerend bestuurders en zeven niet-uitvoerend bestuurders. Recent hebben we besloten een eigen bestuursbureau op te richten, dat zal bestaan uit ongeveer zeven medewerkers. Het belangrijkste doel van het bestuursbureau is het ondersteunen van het bestuur bij beleidsvoorbereiding en -uitvoering.
Jouw kerntaken zijn:
- Je begeleidt het proces met en biedt tegenwicht aan de externe strategisch adviseur,
- Je realiseert de doorontwikkeling van het ESG-beleid binnen de kaders van het Pensioenfonds KLM Cabinepersoneel,
- Je voert de regie op ALM-studies, allocatiestudies en investment cases,
- Je bewaakt het strategisch beleggingsbeleid,
- Je bent sparring partner en eerste aanspreekpunt voor de uitvoerend bestuurder Balans- en Vermogensbeheer, het bestuursbureau en relevante externe partijen.
Je bent:
- Positief kritisch,
- Een liefhebber van cijfers en puzzels,
- Een gezond tegenwicht zowel richting uitvoerend bestuurders als externe partijen,
- Een aanpakker die het als een uitdaging ziet om een nieuwe organisatie te helpen opzetten,
- Handig in woord en geschrift. Je vindt het leuk om informatie over te dragen,
- En, niet onbelangrijk: een fijne collega!
Je hebt:
- Een afgeronde universitaire opleiding economie/econometrie, bij voorkeur RBA/CFA of gelijkwaardig,
- Relevante ervaring in een soortgelijke functie of de potentie om snel op het gewenste niveau te komen,
- Relevante kennis van vermogensbeheer binnen een pensioenfonds en de impact van Wtp op het vermogensbeheer.
Wat bieden wij jou:
Alle ruimte om je eigen functie vorm te geven. Om je eigen ideeën te ontplooien binnen het nog op te zetten bestuursbureau voor één van de ondernemingspensioenfondsen van de KLM. Maar wel binnen een klein team met korte lijnen naar uitvoerend en algemeen bestuur. Met de mogelijkheid van interactie met collega’s van de andere twee pensioenfondsen van de KLM.
Daarnaast staat flexibiliteit hoog in het vaandel, met flexibele werktijden en de mogelijkheid tot hybride werken. Onze arbeidsvoorwaarden zijn vanzelfsprekend goed te noemen.
Interesse?
Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Alex de Waal, kwartiermaker bestuursbureau, via telefoonnummer 0653242519. Wil je solliciteren? Stuur dan je motivatie en CV naar angela.smeink@pfklmcabine.nl.
We vragen je te reageren voor 31 januari 2025. Wij laten je vervolgens voor 7 februari 2025 iets weten over een eventueel vervolg.
Een screening vormt onderdeel van de procedure, mogelijk ook een assessment.