Onze kosten
Voor de uitvoering van de NAP-regeling betaalt u twee soorten kosten:
- € 1,60 per maand aan vaste kosten. Vanaf 1 januari 2025 worden de vaste kosten € 1,80 per maand. Deze verhoging wordt veroorzaakt door een afname van het aantal deelnemers aan de NAP en door inflatie.
- Plus 2,5% van uw inleg voor toekomstige kosten, zoals wettelijk noodzakelijke kosten om de NAP in de toekomst uit te kunnen voeren.
Van het resterende bedrag kopen wij maandelijks een levenslang ouderdomspensioen in dat ingaat vanaf de 1e dag van de maand waarin u de 60-jarige leeftijd bereikt.
Kosten NAP-regeling
De kosten voor deelname aan de NAP-regeling zijn per 1 januari 2024 € 1,60 per maand aan vaste kosten en 2,5% voor toekomstige kosten. Dit betekent dat wanneer u meer inlegt, de kosten in verhouding lager zijn. Dit geldt voor iedereen die deelneemt aan de NAP.
Met ingang van 1 januari 2025 worden de vaste kosten € 1,80 per maand. Deze verhoging wordt veroorzaakt door een afname van het aantal deelnemers aan de NAP en door inflatie.
Wat betekenen de kosten voor mijn inleg?
Om meer inzicht te geven in de kosten, geven we twee voorbeeldberekeningen:
Rekenvoorbeeld 1 Rekenvoorbeeld 2
Premie per maand € 30,00 € 75,00
Administratiekosten € 1,60 € 1,60
2,5% voor toekomstige kosten* € 0,69 € 1,79
Totale kosten € 2,29 € 3,39
Netto NAP-inleg per maand € 27,71 € 71,61
Over dit bedrag betaalt u verder geen kosten meer.
*2,5% van de Netto NAP-inleg per maand
Veelgestelde vragen
Om u later een goed pensioen te kunnen aanbieden is rendement nodig. Geld op een spaarrekening zetten levert naar verwachting minder rendement op. Het beleggen van geld levert wel meer risico’s op. We doen er alles aan deze risico’s zoveel mogelijk te verminderen. Zo probeert het fonds gemiddeld een goed rendement te behalen tegen acceptabele risico’s. Lees meer hierover bij Beleggen voor uw pensioen.
De kosten die u betaalt voor de NAP (Netto Aanvullend Pensioen) vindt u hier: Welke kosten maken wij? (NAP) | klmcabinefonds.nl
De kosten voor beleggingen vindt u bij 'Welke kosten maken wij'?' en in ons jaarverslag.
Dit leest u onder 'Welke kosten maken wij?'