Het KLM-Cabinefonds heeft vóór 1 april dit jaar een geactualiseerd herstelplan ingediend bij De Nederlandsche Bank (DNB).
Waarom heeft het pensioenfonds een herstelplan ingediend?
De beleidsdekkingsgraad bij het KLM-Cabinefonds is lager dan de vereiste dekkingsgraad. Dat betekent dat het pensioenfonds een reservetekort heeft. Bij een reservetekort moet een pensioenfonds een herstelplan indienen. Zolang de financiële situatie onvoldoende blijft, moet het pensioenfonds ieder jaar een herstelplan opstellen en indienen bij DNB.
Wat staat er in het herstelplan?
In het herstelplan staat het beleid van het pensioenfonds voor de komende tien jaar. In die tien jaar moet de beleidsdekkingsgraad weer minimaal even hoog worden als de vereiste dekkingsgraad. Lukt dit niet, dan moet het pensioenfonds aanvullende maatregelen nemen, zoals bijvoorbeeld het verlagen van de pensioenen. De pensioenen kunnen ook verlaagd worden als de beleidsdekkingsgraad gedurende vijf jaar onder de minimaal vereiste dekkingsgraad ligt.
Wat betekent het herstelplan voor u?
Ontwikkelt de financiële situatie zich zoals we verwachten op basis van het herstelplan? Dan hoeft het pensioenfonds geen maatregelen te nemen, zoals het verlagen van de pensioenen. Wij houden u op de hoogte van de financiële positie van het pensioenfonds via deze website, onze Facebookpagina, de maandelijkse NWSflits en het pensioenblad Focus.